26 Mayıs 2015 Salı

Küçük tavsiyeler

Herkese merhaba.Bu sefer kullandığım bi ürünü tanıtmak yerine genel olarak güzellik konusunda yaptığım doğrular/yanlışları anlatmak istiyorum.Tamamen kendi tecrübelerimi yardımcı olmak adına yazmak istiyorum.

       *Öncelikle saçlardan başlayalım.En güzeli ve sağlıklısı doğal saç.Benim up uzuun gür ve sağlıklı saçlarım vardı ki üç kere boyadım,tam açılmayınca açıcı kullandım,tekrar boyadım,açıcı sprey kullandım ve tekrar boyadım vs...Şu anda çok yoğun nemlendirici ürünler ve argan yağı kullanmasam,çalı süpürgesinden farkı yok :).Emin olun ki saçınızın en güzel hali doğal ve kimyasal işlem uygulanmamış hali.Ay uçlarını sarı yapayım ay ombre rüyalarına girmeyin,hiçbiri uzun vadede güzel değil.

    *Saçlarım için yaptığım bir diğer hata ise perma yaptırmak.Etkisi geçince de brezilya fönü denilen keratin...Özellikle permadan sonra avuç avuç döküldü ki brezilya fönüde ondan farksız.Özellikle etkileri geçtikten sonra saçı yakıp,mahvediyolar.Uzak durun kızlar.Saçınızın şekli nasılsa öyle kalsın.

   *Peki bu dönemlerde ne yaptım derseniz,en büyük yardımcım argan yağı ve lorealin mucizevi yağı.Ek olarak aktarımdan Barceliona isimli bir yağ karışımı alıp,hem haftada bir kullandım hemde şampuanımın içine bir kapak döktüm.Hepsi saçlarımı toplamama yetti ama hala uçları yanık ve çok kuru.Ayrıca hızlı uzatmak adına hint yağı ve soğan suyu kürünü de uyguladım.Hint yağının bir etkisini göremedim,ama soğan suyunun saç uzatmaya kesinlikle faydası var.Haşladığınız soğanın(ki bunu balkonda yapın),suyunu soğuyunca saçınıza sürün ve yarım saat bekleyin.Uzatmasının yanında saçları ipek gibi yumuşacık yapıyor...

   *Cildinizi(eğer dayanabilirseniz) doğal haline bırakın.Çünkü her ne olursa olsun,vücudumuz ne yapması gerektiğini biliyor.Ne mi demeye çalışıyorum,mesela sivilce çıktı.Bir hafta bırakın yüzünüzü,sadece suyla yıkayın,makyaj yapmayın.Cildin kendini tamir ettiğini göreceksiniz.Siz dışarıdan ona müdahale ettikçe,tamir mekanizması bozulur ve bir süre sonra tamamen tamir edemez hale gelir.Malesef,ben dahil birçok kişi bunu yapamıyor.Ama o kadar kimyasalı kullanmaktansa bu daha güvenli bir yol.Tabi deneyebilene :).Ben her zaman şu modddayım,nee sivilce mii hemen karbonat yoğurt maskesi yapmalıyım.Bugün canım sıkıldı hadi yumurta akı maskesi yapayım.Ay bu ürün çok tatlı hadi yüzüme süreyim,nee kil maskesi mi hemen kullanmalıyııımmm :)

   *Eve gelir gelmez makyajınızı silin,yüzünüzü nemlendirin.Lens kullanıyorsanız eve gelir gelmez lensinizi çıkarın.Her zaman lens kutunuzu yanınızda taşıyın.Mümkün olduğunca makyaj ürünlerinin bitkisele daha yakın olanını alın ki bunların ne kadarı doğru o da ayrı konu :) Ayrıca bu benim düşüncem ne kadar doğru bilmiyorum ama,24 saat kalıcı 12 saat çıkmayan yazılı fondoten,pudra,ruj grubu ürünleri normallerinden 5 kat daha zararlı bence.O kadar saat cildi havasız bırakıp,cilde yapışan bir ürünün o kadar saat masum masum durduğuna inanmıyorum.O kadar kalıcı olmasın,arada tazeleyin daha mantıklı.

Benim düşüncelerim bunlar,umarım beğenmişsinizdir.Sağlıkla ve güzellikle kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder